Update dag 1 en 2 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rick Verdel - WaarBenJij.nu Update dag 1 en 2 - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Rick Verdel - WaarBenJij.nu

Update dag 1 en 2

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

04 Augustus 2015 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Even een update van de afgelopen 2 Dagen. Het lukt niet om elke dag een update te posten omdat het internet hier niet optimaal is.
Zondag zijn we al vroeg in de morgen aangekomen in Edinburgh. We hebben onze spullen in het hostel gedumped en zijn de stad gaan verkennen. Ons hostel is overigens een containercomplex naast de haven. Het ziet er vanaf buiten niet uit, maar het voldoet prima. We slapen in een 12beds mixed dorm, samen met een Canadees, een stinkend Oostbloktype en 2 duitse meiden.
Edinburgh is een mooie, middeleeuwse stad met een bruisend centrum. We hebben een hoop kilometers gelopen en ons als echte toeristen gedragen. Zondagmiddag hebben we 'gecloverjacked' in the pub. Het bier voldoet overigens wel, de standaard maat is 0.5 liter. Je moet als Nederlander niet gaan omrekenen zoals je net als met de gulden doet, anders schrik je je rot van de bedragen! Zondagavond hebben we rond gehangen in en om het hostel. We hebben erg gelachen.
We hebben zo'n beetje alle toeristische plekken gezien, waaronder het kasteel waarop zweinstein gebaseerd is én natuurlijk het mooie landschap en het oude centrum.
Maandagochtend hebben we lekker uitgeslapen. We zijn opnieuw Edinburgh ingegaan omdat Floris de stad nog niet had gezien, hij was namelijk Zondagavond pas aangekomen. Vervolgens hebben gegeten in een overheerlijk italiaans restaurant aan de rand van de stad. Ondanks dat het maandagavond was zat het afgelaten vol! Niet alleen met toeristen, maar voornamelijk insiders. Hierna hebben we een 'paar' biertjes gedronken in een pub met livemuziek, wat overigens erg goed gezongen was. Hier hebben we een paar mensen ontmoet met wie we nog even naar de club zijn geweest.
De bedoeling was dat we morgen naar Glasgow zouden reizen, maar de plannen zijn hoogstwaarschijnlijk gewijzigd. Iedereen heeft ons aangeraden om de hooglanden te bezoeken dus gaan we het waarschijnlijk hoger opzoeken komende dagen. Wordt vervolgd.
Oja, het weer was hier vandaag steengoed, voor Schotse begrippen dan , namelijk 18 graden en droog!

• 04 Augustus 2015 - 10:19

Kaj O.:

Wil naar huis...

• 04 Augustus 2015 - 13:19

Ciska Bakker:

Hallo vakantiegangers,
    Fijn om te hoeren dat het bier in het buitenland ook goed smaakt.
    Geniet van de hooglanden en laat weer wat van je horen ,dank je voor het schrijven Rick!

• 04 Augustus 2015 - 13:26

Karin:

Leuk verhaal om te lezen Rick. Veel plezier de komende dagen.